Na Facebooku se pojavila stranica koja koristi ime i logo kompanije Lidl u želji da navede korisnike da nasednu na prevaru.
Stranica se zapravo i ne zove Lidl Srbija već Lidl Srblja (l umesto i u reči Srbija), što većina korisnika neće ni primetiti. Prevaranti se nisu mnogo potrudili oko izgleda stranice, tako da nema naslovne fotografije, ni informacija o stranici, a jedina objava je ona o lažnoj nagradnoj igri.
U objavi piše:
„OSVOJITE NAGRADE
Odaberite svoju kovertu za sreću. U komentare napišite broj svoje srećne koverte! Srećna koverta biće nagrađena sa 50.000 dinara, a pobednik će biti obavešten putem privatne poruke. podelite naš post sa svojom Facebook grupom..
registrujte svoje ime ovde“
Kada kliknete na link dolazite na stranicu na kojoj vas proglašavaju za pobednika (naravno svi su pobednici), ali morate da se prijavite. Odatle vas preusmeravaju na stranicu gde treba da ostavite broj telefona.
To i jeste cilj ove prevare, da vas na prevaru prijave na SMS servis koji se naplaćuje nekoliko stotina dinara nedeljno. Zbog ovakvih SMS servisa mesečni račun može da vam bude uvećan i za nekoliko desetina hiljada dinara. Problem je što sa ovakvih servisa teško možete da se odjavite, jer i ne znate da ste prijavljeni.
Ukoliko primetite da vam je račun za telefon viši nego inače nakon što ste učestvovali u nekoj „nagradnoj igri“ na društvenim mrežama, kontaktirajte svog mobilnog operatera.
Kako da razlikujete lažnu od legitimne stranice?
Poznati brendovi često se koriste kao mamac za prevare. Prevaranti koriste njihov prepoznatljiv logo i ime (koje je slično originalu, pa morate dobro da pogledate da biste uočili razliku) da bi namamili korisnike društvenih mreža da kliknu na linkove.
Da bi se razlikovale od lažnih, legitimne stranice poznatih brendova na društvenim mrežama obično imaju takozvani bedž „potvrđeno“ koji garantuje da je stranica autentična i da pripada nekoj javnoj ličnosti, brendu ili medijskoj kompaniji. Autentičnost stranice je utvrdila društvena mreža.
Ako primetite lažnu stranicu na društvenim mrežama, možete da je prijavite, kao što smo mi uradili, kako drugi ne bi došli u zabludu.
Kada vidite neku nagradnu igru na društvenim mrežama prvo proverite na zvaničnoj stanici tog brenda da li je zaista u toku nagradna igra. Zvaničnu stranicu pronađite tako što ćete u polje za pretragu upisati ime kompanije ili osobe.
Ukoliko ne postoji nagradna igra (ili popularni „giveaway“) na zvaničnoj stranici, znajte da se radi o prevari.
Osim bedža lažne stranice može da oda i sadržaj. Kod lažnih stranica nema puno objava, nema informacija o kompaniji, nema slika ili su lošeg kvaliteta. Takođe, ukoliko primetite puno gramatičkih i pravopisnih grešaka na stranici, treba da budete sumnjičavi.