Avast špijunira korisnike od 2013!

Dobra zarada na problematičnoj poslovnoj praksi.

Avast špijunira korisnike od 2013!

Avast prikuplja i prodaje informacije o svojih 400 miliona korisnika! U pitanju su informacije o navikama pri surfovanju internetom, a sve to traje od 2013! To praktično znači da se neki Avast alati mogu označiti kao spyware, baš ono protiv čega bi AV vendor trebalo da se bori. Mozilla i Opera su zbog toga nedavno uklonili neke od Avast alata iz svojih add-on prodavnica.

Kompanija u celom slučaju ne vidi ništa sporno zbog toga što se informacije koje prodaju ne mogu povezati sa pojedinačnim korisnicima. Objasnili su da proces funkcioniše na sledeći način: Avast prikuplja informacije o aktivnostima korisnika na internetu preko ekstenzija za browser. Pre nego što ti podaci dospeju na njihove servere, uklanja se sve što može otkriti identitet korisnika, kao što je ime u URL-u, recimo kad je korisnik ulogovan na svoj Facebook nalog. Te podatke analizira kompanija Jumpshot koja je u većinskom vlasništvu Avasta, a zatim ih prodaje zainteresovanim kupcima.

Koje informacije o korisnicima Avast prodaje? Prema njihovim rečima, u pitanju su „uvidi o tome kako grupe korisnika koriste internet“. Na primer, procenat korisnika koji su prelazili sa jednog na drugi sajt, što je korisna informacija za nekog ko prati reklamnu kampanju. Tipični kupci usluga su na primer investitori koje zanima kako se kotiraju nove kampanje online kompanija. Recimo, Amazon izbaci novi proizvod, a Jumpshot proverava koliko je interesovanje za njega na internetu.

Na sajtu firme Jumpshot nude „veoma detaljne clickstream podatke prikupljene od 100 miliona online kupaca i 20 miliona korisnika aplikacija na globalnom nivou“. Možete saznati koje pojmove korisnici pretražuju, kakva je njihova interakcija sa određenim brendom ili proizvodom i šta su sve kupili, a pružaju uvid u bilo koju kategoriju, zemlju ili domen.

Iz kompanije Avast dodaju da štite privatnost i bezbednost svojih korisnika i da ne bi dozvolili da one budu ugrožene, niti da se pojedinačni korisnici nađu na meti advertajzera ili trećih strana. Prodaja „korisničkog iskustva“ Avastu donosi 5% od ukupnih prihoda, što je oko $20 miliona u prvih 6 meseci 2019.

Ne smatraju svi da je praksa Avasta bezazlena. Osnivač Adblock Plus Wladimir Palant prati situaciju sa Avastom već godinu dana i upravo je on prijavio kompanijama Mozilla i Opera problematičnu praksu AV vendora, nakon čega su reagovali i uklonili sporne dodatke iz prodavnica. Palant smatra da bi i Google trebalo isto da uradi sa svojim Chrome browserom, jer se on najviše koristi.

Izvor: Forbes

Naslovna slika: Designed by vectorpouch / Freepik